محل لوگو

لیفتراک و تجهیزات انبارداری


استفاده از لیفتراک و ماشین الات انبارداری در سراسر جهان برای جا به جایی بار می باشد و فرقی هم نمی کند یک استاکر در یک مکانیکی خودروی محلی بوده و یا یک لیفتراک 10 تن در یک معدن سنگ باشد.

ماشین آلات انبارداری

ماشین آلات انبارداری صرفا جهت راحتی کار مشتریان طراحی شده اند و هر کدام شرایط و ویژگی های خاص خودش را دارد که در زیر به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

 

 

لیفتراک و تجهیزات انبارداری

 

لیفتراک

لیفتراک یکی از ماشین آلات انبارداری می باشد که برای بلند کردن بار و جا به جایی پالت و ... استفاده می شود. لیفتراک ها با توجه به شرایط محیط ، نوع بار و استاندارهای هر کارخانه طراحی می شوند که در زیر آمده است.

لیفتراک برقی

لیفتراک برقی در تناژ متفاوت و با دکل و تجهیزات مختلفی وجود دارد و بیشتر در سردخانه ها و یا شرکت های مواد غذایی ای کاربرد دارد که برای جا به جایی کالاهای با تناژهای بالا از نظر بهداشت ، کارکرد یک لیفتراک برقی مناسب تر است. لیفتراک های برقی زوم لاین یکی از محبوب تریم لیفتراک های موجود در بازار می باشد و در دونوع لیفتراک برقی سه چرخ و لیفتراک برقی چهار چرخ در بازار موجود می باشد که دارای تناژ متنوعی است.

لیفتراک دوگانه سوز

برخی از شرکت ها به دلیل اینکه از لیفتراک های خود در محیط کاملا بسته استفاده می کنند، از لیفتراک دوگانه سوز استفاده می کنند. البته لیفتراک دوگانه سوز ( گاز – بنزین ) در محیط بیرون نیز کاربری بسیار خوبی دارد اما لیفتراک دیزل دارای راندمان بالاتر است. استفاده از لیفتراک دیزل در مجموعه هایی که دارای درب باز و یا تهویه مناسب هستند بیشتر توصیه می شود ولی در فضاهای بسته، لیفتراک دوگانه سوز بهترین گزینه است.

لیفتراک دیزلی

لیفتراک دیزل یکی از برترین ماشین آلات انبارداری به شمار می آید و توانایی شیب روی تا 30 درجه است و در زمین های ناهموار به راحتی قابلیت جا به جایی دارد. لیفتراک دیزلی بیشتر در تمامی کارخانه های صنعتی مانند تولید قطعات هواپیمایی، سازمان اتمی و یا شرکت های کاشی و سرامیک ، چوب ، کارتن ، کاغذ ، پتروشیمی ، نفت ، آهن آلات و ... که دارای بار هایی با تناژ بالا هستند استفاده می شود. نکاتی در باره لیفتراک ها است که باید حتما در نظر داشته باشید:

  1. تایر های استاکربرقی از جنس پلی اورتان می باشد و باید در سطوح سرامیکی، کاشی و یا اپوکسی از این لیفتراک ها استفاده کنید.
  2. لیفتراک ها دارای چرخ های بادی می باشند و در بارگیری با همان لیفت کردن بار با تناژ های بالا در ارتفاع بالا به دلیل فشار وارده بر چرخ های عقب امکان لنگر کردن بسیار کمی وجود دارد
  3. لیفتراک ها دارای الحاقیاتی برای امکان بارگیری انواع بارها دارد که می توانید در مقالات زیر این با این الحاقیات بیشتر آشنا شوید.

ریچتراک

یکی دیگر از ماشین آلاتی که کاربری بسیار زیادی در حوزه تخصصی انبار دارد ، ریچتراک است. این ماشین آلات کاملا شبیه به لیفتراک هستند ولی از نظر ابعادی کوچکترند و برای کار در داخل سالن ها استفاده می شوند. نقطه تمایز ریچتراک با لیفتراک در این است که شما با لیفتراک بار را به سمت بالا و پایین می توانید حرکت دهید ولی با ریچتراک جدایی از حرکت به طرفین، می توانید به سمت جلو و عقب هم حرکت کنید. برای مثال شما بار را با ریچتراک تا ارتفاع 6 متر بالا می برید و بر روی قفسه قرار می دهید و برای قرارگرفتن کامل دکل رو به جلو حرکت می کند (اصطلاحا بار را ریچ می کند) و در قفسه قرار می دهد ولی اگر این کار را با لیفتراک بخواهید انجام دهید کمی دشوارتر خواهد بود.

استاکر

استاکر ها برای جا به جایی بارهای سبک در حدود 1 الی 3.5 تن است و دارای 4 مدل زیر است.

  1. استاکر دستی


    این استاکر ها کاملا به صورت دستی هستند و برای جا به جایی بار باید از نیروی انسانی استفاده کنید. برای لیفت بار نیز باید به صورت دستی از جکی که برای آن تعبیه شده است استفاده کنید.
  2. استاکر نیمه برقی
    استاکر نیمه برقیدقیقا مانند استاکر دستی می باشد و قابلیت شیب روی تا 30 درجه است ولی برای بالابردن سرعت کار و همچنین کم شدن فشار وارده به نیروی کار شما، عملیات لیفتینگ خود را به صورت برقی انجام می دهد.
  3. استاکر برقی

    استاکر های برقی به دو صورت دارای پلتفرم برای اپراتور و بدون پلتفرم است که در حالت دوم اپراتور باید به دنبال دستگاه حرکت کند. استاکر برقی همانطور که از نامش پیداست تمامی کار رفت و برکشت را به صورت برقی انجامی می دهد که شما می توانید مشخصات فنی استاکر برقی و استاکر برقی کانتر بالانسرا مشاهده کنید.
  4. استاکر مغناطیسی

    آخرین دسته و البته به روز ترین استاکر های زوم لاین – چری، استاکر مغناطیسی است که بعد از شارژ دستگاه می توانید از ان استفاده کنید. این دستگاه دارای تناژ های متفاوتی است و به واسطه اپلیکیشن این دستگاه قابل کنترل است. استاکر آهنربایی یا همان مغناطیسی باید در فضاهایی با کف کاملا فلزی استفاده شود.

پالت تراک

پالت تراک ها نیز یکی دیگر از دستگاه های انبارداری به شمار می آیند و برای بارگیری 1 الی 5 تن استفاده می شوند. این دستگاه ها قابلیت لیفت بار در ارتفاع بسیار بالا را ندارد و فقط می تواند به اندازه محدودی بار را بلند کند. برای دیدن مشخصات فنی این ماشین، مقالات پالت تراک برقی 1.5 تن ، پالت تراک 2 تن و پالت تراک برقی 2.5 تن را می توانید مطالعه کنید.

جک پالت

جک پالت، نوعی دیگر از سری ماشین آلات انبارداری است که صرفا جهت ایجاد راحتی در جا به جایی بار تولید شده است و قابلیت لیفتینگ ندارد. این جک پالت ها در تناژ های متفاوتی وجود دارند که می توانید مشخصات فنی این ماشین آلات را در مقاله جک پالت مشاهده کنید.

 

توجه: لیفتراک ها یکی از مهمترین و در عین حال حساس ترین ماشین آلات انبار داری به حساب می آیند که با وجود تحریم ها و مشکلات موجود در تامین قطعات و خدمات پس از فروش آن باید به یک سری موارد اهمیت ویژه ای داد که از مهمترین این موارد موتور لیفتراک ، گیربکس ، اکسل ، هیدرولیک و قطعات برقی آن است.

شرکت زوم لاین – چری یکی از برترین و محبوب ترین برند های لیفتراک و ماشین آلات انبارداری در ایران اقدام به تولید محصولاتی جدید برای راحتی کار مصرف کنندگان کرده است که شما می توانید محصولات جدید زوم لاین 2018 را مشاهده کنید.

 

 

مطالب مفید دیگر:

قیمت لیفتراک

لیفتراک دست دوم

بهترین زمان برای تعویض لیفتراکبهترین زمان برای تعویض لیفتراک

خدمات پس از فروش لیفتراک

 
 

  انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 13

آدرس دفتر مرکزی : تـهران - خیابان قزوین - بعد از دو راهی قپان - خیابان حسینی - خیابان درویش - پلاک

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما